A kevesebb több: miért válassz micro-influencer marketinget?

Megjelent: 2018.05.23. 16:50
Írta: Regina Parti

Te is úgy érzed, hogy minden terméket ugyanaz a néhány véleményvezér hirdet? Honnan tudhatod, hogy a márkád számára megfelelő Influencer kiválasztása történt meg?

shutterstock_754158427.jpg

Egy néhány hónapja végzett amerikai kutatás szerint a fogyasztók hétszer több eséllyel vásárolnak meg egy terméket social media ajánlás alapján, mintha ugyanaz az üzenet a márkától érkezne. A jelentősebb követőbázissal rendelkező véleményvezérek olyan befolyással rendelkeznek az új generáció számára, mint a szájhagyomány alapon működő kommunikáció, ami - mint tudjuk - a leghatékonyabb eszköze a befolyásolásnak. Nem véletlen, hogy a márkák éves terveiben egyre nagyobb hangsúlyt kap mind a stratégia, mind pedig a büdzsé szintjén az influencer marketing.


vvv.jpg

Egyre inkább megfigyelhető, hogy a nemzetközi brandek nem elsősorban a rengeteg követővel rendelkező véleményvezéreket választják, hanem azokat a micro-influencerek, 2.000-50.000 követővel rendelkező közösségi felhasználókat, akik a márka identitásához leginkább passzoló tartalmakat önállóan és kreatívan tudják előállítani. 

A micro-influencerek alapvetően az alábbi okok miatt kezdenek egyre népszerűbbé vállni:

  • Niche tartalomra helyezik a hangsúlyt.
  • Hitelesebben képviselik tartalmukat, ami miatt a felhasználók könnyebben megbíznak bennük, mint a hírességekben.
  • Követőik arányaiban sokkal nagyobb aktivitást mutatnak, mint a macro-influencerek esetében: 22,2%-al több interakció.
  • Célirányosabb és magasabb elérés.
  • Megfizethetőbbek a kisebb márkák számára.

 
nn.jpg

Hogyan válaszd ki az ideális micro-influencert?

Mielőtt sietve választanál a márkádnak egy éppen aktuális celebet, azért előtte érdemes átgondolni a következő szempontokat:

  1. Határozd meg a kampányod célját a kezdés előtt.
  2. Micro-influencer/ influencerek kiválasztása:
  • demográfiai jellemzők: Kik követik? Milyen korosztály reprezentálja magát a legnagyobb arányban?
  • tartalom: Milyen témában posztol? Milyen gyakran posztol? 
  • korábbi teljesítmény: Milyen eredményei voltak korábbi kampányainak?

 

Nemzetközi példák

A Banana Republic például több micro-influencerrel dolgozott együtt #itsbanana kampány keretében.

banana-republic-micro-influencer-campaign.png

A híres nemzetközi cipőmárka, Sperry több, mint 100 micro-influencerrel kollaborált a lábbeliket népszerűsítő fotókampány céljából.

capture_1.JPG

Nektek is ismerősek a Daniel Wellington óragyártó cég micro-influencer kampányfotói?

capture_2.JPG

capture_3.JPG
capture_4.JPG

 

A hatékony influencer-portfólió összeállítása rengeteg energiát igényel, fontos, hogy minden esetben személyre szabottan kell kezelni. Az influencer-marketing lényege a változatosság, éppen ezért dolgozhatsz akár több véleményvezérrel is akik pozitív és hiteles történetet tudnak alkodni márkád körül, és potenciálisan növelni tudják a márkád ismertségét a közönségük körében.

 

Kövesd a #WeArePlatform Influencereket!

Instagram:@WEAREPLATFORM

Facebook: WWW.FACEBOOK.COM/WERPLATFORM

Kérdésed, vagy észrevételed van? Esetleg figyelmünkbe ajánlanál valamit?

Oszd meg velünk kommentben, vagy írj a PLATFORMHUNGARY@GMAIL.COM-RA!

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://weareplatform.blog.hu/api/trackback/id/tr3713995212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.